بانک ۲۴

بانک و بانکداری و بیمه

بانک ۲۴

بانک و بانکداری و بیمه

مزیت ها و معایب پول های دیجیتالی

پول به عنوان یکی از ابزارهای خرید و فروش از دیر باز به اشکال گوناگون مورد استفاده بشر قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

دانستنی هایی درباره بیمه الکترونیکی

بیمه الکترونیکی چیست؟ تاریخچه رشد آن در ایران و دیگر نقاط جهان چگونه بوده است؟

ادامه مطلب ...

آشنایی با صنعت بیمه و تاریخچه آن در ایران

بیمه، اشخاصی را که متحمل لطم ، زیان یا حادثه ناخواسته ای شده اند قادر می سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. خسارت هایی که به این قبیل افراد پرداخت می گردد از پول هایی تأمین می شود که برای خرید بیمه نامه می پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می کنند.

ادامه مطلب ...

بیمه و تجارت الکترونیکی

بیمه الکترونیکی (e-Insurance) به معنای عام به عنوان کاربرد اینترنت و فنّاوری اطّلاعات (IT) در تولید و توزیع خدمات بیمه ای اطلاق می گردد و در معنای خاص بیمه الکترونیکی را می توان به عنوان تأمین یک پوشش بیمه ای از طریق بیمه نامه ای است که به طور برخط (online) درخواست، پیشنهاد، مذاکره و قرارداد آن منعقد می گردد.

ادامه مطلب ...

نقش بانکهای خصوصی بر تحولات سیستم بانکداری ایران

همان طور که می دانیم بخش وسیعی از فعالیت های تجاری کشور و خانواده ها در ارتباط مستقیم با بانک هاست. از این رو می توان گفت بانک ها نقشی اساسی در اقتصاد کشور ایفا می کنند و تحولات به وجود آمده در سیستم بانکی می تواند تا حد زیادی بر فعالیت های تجاری کشور تاثیر گذار باشد.

ادامه مطلب ...

درآمدی بر صنعت نوین بانکداری

با گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات تمامی ابعاد زندگی بشر امروز به ویژه بعد اقتصادی آن دچار تحولی عمیق و بنیادین گردیده و این روند همچنان ادامه دارد.

ادامه مطلب ...

بانکداری سوئیس

واحد پول آن فرانک سوئیس (SFr) معادل ۱۰۰ راپن یا ۱۰۰ سانتیم است که هر ۱.۲۵ فرانک معادل ۱ دلار است. میزان تولید ناخالص ملی در سال ۱۹۷۸ حدود ۹/۵۹ میلیارد دلاربوده (درآمد سرانه ۴۳۹، ۹ دلار) که ۴۷ % آن از صنایع، ۷% ازکشاورزی و ۴۶ % از تجارت و خدمات بدست می آید.

ادامه مطلب ...

بانکداری مجازی

از آنجایی که در دنیای کنونی وقت و زمان ارزشمندترین سرمایه انسان بوده لذا تافلر عصر اطلاعات و دانش را موج سوم نامیده و تولید، توزیع و استفاده از اطلاعات محور این تغییر قرار گرفت و اینترنت و رایانه به خدمت گرفته شدند.

ادامه مطلب ...