پیامرسانهای  ایرانی  با مزایایی ناگفته

سلام دوستان ..اخیرا " با چند پیام رسانی ایرانی که شبیه تلکرام هست مشغول گفتگو شدم...               به نظرم مزیتهایی نسبت به تلگرام داره منجمله: ۱-داشتن سرور و هاست (Host)داخل ایران و نه خارج چرا که مخاطب ایرانی باید علاوه بر اطمینان از تضمین امنیت، کارایی به مراتب بالاتری نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی پیام رسان جهانی به دست آورد. ۲-همچنین انتقال احتمالی درآمدهای حاصل از این اپلیکیشن ها به کشورهای خارجی، موضوعی است که برای آن باید چاره اندیشی شود. بر اساس این گزارش، ایران نیز از این چالش به دور نبوده و هر روز بین ایرانی ها استفاده از شبکه های اجتماعی پیام رسان موبایلی با استقبال بیشتری روبه رو میشود و تعداد کاربران ایرانی این شبکه ها به طور دائم در حال افزایش است. ۳- کنار امکان پیام رسانی حرفه ای، امکانات دیگری مانند جابه جایی پولی راحت میتواند انگیزه قوی برای جذب کاربران به نمونه های تازه باشد. امکانی که منجر به تجربه راحتی برای افراد شود و در دنیای شلوغ کنونی، در وقت آنها صرفه جویی کرده و به ایشان فرصت دهد بسیاری از کارهای روزانه خود را در یک فضای واحد انجام دهند.  

چالشهای پیش روی اقتصاد کشور درصورت یکسان سازی نرخ ارز

سلام دوست عزیز ......سه چالش اساسی، پیش روی اقتصاد ایران در سال آینده وجود دارد و در صورتی که در تنظیم و تصویب بودجه به این چالش‌ها توجه نشود، شوک‌های جدی در سال آینده برای بودجه دولت بوجود خواهد آمد.

 چالش اول این است که کماکان نوسانات در بازار جهانی بسیار بالا بوده و این بازارها بی‌ثبات هستند و حتی به جایی که می‌بایست یا حداقل انتظار میرفت برسند، نرسیده‌اند؛ بنابراین نه تنها این اهداف در سال ۲۰۱۶ محقق نمی‌شود،  بلکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷ نیز این بازارها از مسیر تعیین‌شده خود خارج شوند و نوسانات در سال آینده میلادی نیز، تقریبا افزایش یابد. بر اساس همین نوسانات قیمتی، مقداری ناپایداری در قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ که نه ماه آن نیز منطبق با سال ۹۶ است، بروز خواهد کرد : نکته دوم، چالش یکسان‌سازی نرخ ارز است که اجرای این سیاست در صورتی که بانک مرکزی به تعهد خود پایبند باشد و اجازه دهد که نیروهای بازار، قیمت را تعیین کنند،  آنگاه به یک چالش بزرگ برای اقتصاد ایران تبدیل خواهد شد و احتمال اینکه خود پروژه یکسان‌سازی نرخ ارز بتواند نوسانات قابل توجهی را به اقتصاد ایران منتقل کند و بخش عمده‌ای از رسالت‌های بودجه سال آینده را زیر سوال ببرد، وجود دارد؛ پس سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز به راحتی می‌تواند روی بودجه تاثیرات قابل توجهی بگذارد و بودجه نیز البته می‌تواند این سیاست ارتباط بین سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز و بودجه، یکی از چالش‌های اساسی است که به نظر می‌رسد در سال آینده باید به آن توجه کرد. البته یک مساله دیگر هم وجود دارد که عمدتا پیش‌بینی هم می‌شود؛  به این مفهوم که در صورتی که بانک مرکزی در بازار ارز دخالت مستقیم نکند، احتمال اینکه نرخ ارز رو به افزایش رود، زیاد است و در این شرایط، ممکن است مقادیری که با آن بودجه بسته می‌شود، دچار تغییرات اساسی شده و به دستاورد مهمی که دولت در سال ۹۵ به دست آورده و به عنوان رسالت سال ۹۶ در نظر گرفته است، دست نیابد.

 نوسانات بالا در نرخ ارز، نابسامانی در نظام قیمت‌ها ایجاد خواهد کرد و این امر، موجب می‌شود که مقادیر بودجه از میزان‌های پیش‌بینی شده، انحراف یابد. مساله سوم این است که بودجه سال ۹۴ در یک شرایط سخت بسته شد و در سال ۹۵ نیز، در شرایطی که هنوز تحرک قابل توجهی در بخش‌های مختلف اقتصادی داده نشده، شکل گرفت و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۶ این تحرک بیشتر شود و البته، اگر این تحرک از طریق افزایش تقاضای واقعی صورت بگیرد، ممکن است چالش بالا رفتن قیمت‌ها را برای اقتصاد ایران ایجاد کند و این چالش هم جدی خواهد بود.

نحوه مدیریت وکار در سازمانهای ما بوفالویی است یا غازی؟ .......به ادامه مطلب مراجعه  فرمایید

سازمان بوفالويي يا  غازی....؟؟! کدامیک ؟

 

جين بلاسكو درمراسم ترحيم يكي از دوستان نزديك خود حضور يافته است. دوستش در اثر حادثه رانندگي در جاده‌اي كه به اطراف  كار و مديريت شركتش در آن رفت و آمد مي‌كرده، جان خود را از دست داده است. بلاسكو در خلوت خود به اين حقيقت تلخ مي‌انديشيد كه روزي و شايد هم همين‌ فردا نوبت او باشد، چرا كه هفته‌اي چند روز همين جاده را با همين سرعت براي كار طي مي‌كند. راستي اگر اين اتفاق فردا براي او بيافتد تكليف چيست، براي بلاسكو سه سؤال اساسي مطرح مي‌شود:

۱- آيا ما سخت و بي‌وقفه كار مي‌كنيم كه كسب و كار موفقي بسازيم يا تلاش مي‌كنيم كه مراسم ختم باشكوهي مثل امروز را به وجود بياوريم.

۲– آيا ما براي موفقيت و كاميابي و درك لذت زندگي خود مي‌كوشيم يا مي‌كوشيم تا تنها وارثين ما از تلاش ما لذت ببرند.

۳– آيا ما براي زندگي كار مي‌كنيم يا زندگي مي‌كنيم كه فقط كار كنيم؟ اصلاً هدف زندگي چيست؟ كار براي زندگي؟ يا زندگي براي كار؟

طرح اين سؤالات در ذهن بلاسكو به‌شدت او را تكان مي‌دهد و او را براي رسيدن به پاسخ‌هاي درست به تكاپو وامي‌دارد.

بلاسكو كه اكنون با چندين سال سابقه عملي و تجربي در كسب و كار، يكي از مشاورين زنده مديريت به شمار مي‌رود، از آن پس تحقيقي را آغاز مي‌كند كه نتايج زير را براي او حاصل مي‌كند.

او مي‌گويد من از ميان شركت‌هاي موفق جهان با مديران 24 شركت كه در يك دوره ده‌ساله حدود 20 درصد سود سهام عايد سهامداران خود كرده بودند و در امور ديگر نيز در كارشان موفقيت چشمگيري داشتند، مصاحبه‌اي انجام دادم و در گفتگو با اين مديران كه در صنايع مختلف مديريت مي‌كردند به چند حقيقيت آشكار دست يافتم.

- راز موفقيت مديران اين بود كه اساساً نوع و طبيعت مديريت و رهبرشان با ديگران كاملاً فرق داشت و در واقع «شيوه رهبري» عامل موفقيت آنها بود.

– ديگر اينكه در شيوه‌هاي مديريتي و رهبري آنان، الزاماً تشابه و نقاط مشتركي وجود نداشت تا بتوانم از آن تقليد كنم. هر يك از آنها روش رهبري خاص خود را براي موفقيت داشتند.

اما همه آنها در امور زير با هم مشترك بودند:

- آنها براي كار زندگي نمي‌كنند، بلكه براي زندگي كار مي‌كنند.

– آنها به همه امور زندگي اهميت مي‌دهند و همه‌چيز را با هم و با تعادل به پيش مي‌برند؛ امور خانواده، امور شخصي، امور سلامت، امور تفريحي، امور معاشرتي، ورزش و بالاخره امور كسب و كار.

بلاسكو به سه حقيقت تلخ ديگر هم در نتايج بررسي خود اشاره مي‌كند.

 - موفقيت و كاميابي، دشممن و گمراه كننده انسان، مديران و سازمان‌ها است. چيزي كه ما را تا به امروز كامياب كرده و به اينجا رسانده است، الزاماً همان چيزي نيست كه كاميابي آينده را تأمين كند. اين حقيقت باعث شكست و سقوط و محو بسياري از شركت‌هاي بزرگ جهان بوده كه امروزه تنها نام و خاطره‌اي از آنها در جايي در قبرستان شركت‌هاي مرده باقي است.

– ما متأسفانه همواره ديگران را مقصر مي‌دانيم و هرگز در آئينه حقيقت خود نمي‌نگريم.

– حقيقت تلخ سوم اين است كه من بايد تغيير كنم، من بايد عوض شوم. در حالي كه همه دنبال تغيير ديگران هستند و تغيير را در آنها جستجو مي‌كنند.

او پس از درك اين نتايج به درون سازمان خود مراجعه مي‌كند و با درك و ديدگاه جديد به بررسي آن مي‌پردازد و در اين بررسي به دو نوع سازمان و تشكيلات اشاره مي‌كند؛ زيرا از ويژگي‌هاي بوفالوها و غازها، نتايج مديريتي جذابي به دست مي‌آورد. او سازمان‌ها را به دو دسته تقسيم مي‌كند:

 1 – سازمان‌هاي بوفالويي

۲- سازمان‌هاي غازی

ويژگي بوفالوها

                    P آنها به يك رهبر پاي‌بند و وفادار و همه پيروند و تابع.

                    P آنها درست همان كاري را مي‌كنند كه به آنها دستور داده شده است.

                    P آنها هرگز سؤال نمي‌كنند و فقط پيروي مي‌كنند.

                    P بوفالوها منتظر دستور مي‌شوند و تا دستور نرسد، هيچ كاري نمي‌كنند .

                    P هيچكس جاي ديگري را پر نمي‌كند و جلو نمي‌افتد و مسئوليت نمي‌پذيرد.

ويژگي غاز ها

                    P هر غاز به هنگام پرواز دسته‌جمعي، احساس مسئوليت مي‌كند.

                    P هرغازفقط پيروي محض نمي‌كندو وضع خودرادرراه مي‌سنجدوتصميم مي گیرد .

                    P هر غاز مسير پرواز گروه را مي‌داند.

                    P رهبري و جلودار بودن، نوبتي است.

                    P هر غاز،زمان جلوتربودن،درنوك پروازبودن و هدايت گروه را، خود انتخاب می کند.

                    P همه غازها تمايل به پذيرش مسئوليت و جلودار بودن و رهبري دارند.

                    P غازها در طول پرواز مراقب يكديگر هستند.

    بررسي ثابت كرده است كه اگر غازها مسيري را گروهي بپيمايند* 70 درصد بيشتر از آن مسافتي را كه انفرادي  مي‌توانند طي كنند، مي‌پيمايند. بلاسكو مي‌گويد وقتي از مطالعه نظام همكاري و زندگي و پرواز گروهي و مشاركتي غازها آگاه شدم و راز كاميابي اين نظام را كشف كردم، به داخل شركت خود برگشتم و به همه همكارانم دستور پرواز دادم و از آنها خواستم كه از امروز غازهايي باشند كه هم خود از پروازشان لذت ببرند و هم من سازمان كمال‌يافته‌تر و آسوده‌تري را اداره كنم. آري من به آنها اختيار و آزادي پرواز دادم و گفتم بوفالوهاي من پرواز كنيد. غافل از اينكه بوفالوها نمي‌توانند پرواز كنند. به خود گفتم بلاسكو سازمان تو، يك سازمان بوفالويي است. مگر تو اين‌طور نخواستي كه همكاراني مطيع و فرمانبردار، بي چون و چرا داشته باشي ك به دست و دهان تو نگاه كنند. پس اگر غير از اين مي‌خواهي، خود تو اول بايد تغيير كني و در اينجا بود كه آن حقيقت تلخ سوم يك بار ديگر در گوش من صدا كرد كه:

            من بايد تغيير كنم، من بايد بوفالوها را تبديل به غاز كنم، طبيعت آنها را تغيير دهم، با آموزش و پرورش، رشد، ايجاد انگيزش، روحيه، اختيار، مسئوليت، اعتماد و … پرواز بوفالوها حقيقت تلخي است كه همه‌روزه در اغلب سازمان‌ها با آن برخورد مي‌كنيم

" حضور در محفل صمیمی بلاگرهای برتر بانکملی بادعوت مدیرعامل محبوب "

سلام وتبریک اعیاد قربان و غدیر ....

قراره بازهم جمع وبلاگنویسان بانکی دورهم جمع بشیم به امید دیدا ر مجدد دوستان و همچنین پدر وبلاگنویسی بانکملی ..... امید که طرحی نو دراندازیم برای ارتقای روزافزون بانک در این بحبوحه هجمه علیه بانکها

ﺗﻌﺪﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﻭ ﻧﻮﺁﻭﺭ ﺑﺎﻧﮏ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻧﺸﺴﺖ ﻏﯿﺮﺭﺳﻤﯽ ﻭ ﮐﺎﻣﻸ‌ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﻧﮏ ﺩﯾﺪﺍﺭ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻭ ﮔﻮ ﮐﺮﺩﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻓﻌﺎﻻ‌ﻥ ﻋﺮﺻﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﺍﻃﻼ‌ﻋﺎﺕ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺑﺎﻧﮑﯽ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ‌ ﺷﻮﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﻗﺼﯽ ﻧﻘﺎﻁ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﺣﻀﻮﺭ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺟﺰﯾﺮﻩ ﺧﺎﺭﮎ، ﮐﯿﺶ، ﺗﺮﺑﺖ ﺣﯿﺪﺭﯾﻪ، ﮐﺮﺩﺳﺘﺎﻥ، ﺗﺒﺮﯾﺰ، ﮔﯿﻼ‌ﻥ، ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﺍﺻﻔﻬﺎﻥ، ﺳﺎﺭﯼ، ﻗﻢ، ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻩ ﻭ ... ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺧﻼ‌ﻕ ﻭ ﺍﯾﺪﻩ ﭘﺮﺩﺍﺯ ﺩﺭ ﻣﺤﯿﻄﯽ ﮐﺎﻣﻸ‌ ﺻﻤﯿﻤﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﭘﯿﺮﺍﯾﻪ ﻭ ﺗﺸﺮﯾﻔﺎﺕ ﺍﺩﺍﺭﯼ، ﻧﻘﻄﻪ ﻧﻈﺮﺍﺕ ، ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩﺍﺕ ﻣﺪﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺑﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﺯﺍﺩﻩ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﻧﮏ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﭘﯿﺮﺍﻣﻮﻥ ﻫﺮ ﯾﮏ ﺑﻪ ﺑﺤﺚ ﻭ ﺗﺒﺎﺩﻝ ﻧﻈﺮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻨﺪ.  ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻪ ﻃﻮﻝ ﺍﻧﺠﺎﻣﯿﺪ ﺭﻫﻨﻤﻮﺩﻫﺎﯾﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﻧﮏ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪ ﻭ ﻣﻘﺮﺭ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﺪﻩ ﻫﺎ ﻭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩﺍﺕ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮔﺮﺩﺩ. 

این عکس نیز گویای حضور اینجانب در جمع همکاران خلاق بانکی است .

 

 

طرح رتبه بندی بانکها بزودی از آبان ماه کلید می خورد

معاون نظارتی بانک مرکزی به برنامه جدید بانک مرکزی برای نظارت بر بانک ها و موسسه های اعتباری اشاره کرد و گفت: برنامه رتبه بندی بانکها از آبان ماه امسال آغاز می شود.

فرشاد حیدری با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه بانک مرکزی نبود کارایی مناسب نظارت است، افزود: اقدام هایی در همین زمینه برای ارتقای سطح نظارت بانک مرکزی آغاز شده که یکی از آنها ایجاد ساختار جدید نظارت بر سیستم بانکی براساس برنامه طراحی شده با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی است.

 

معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: این ارکان عبارت از «کُربنکینگ(Core Banking)، بنگاه داری، سودآوری یا پایداری سود، توان ایفای تعهدات، کیفیت دارایی ها و سود، اقدام های اصول حاکمیت شرکتی و شفافیت اطلاعات» است.

 

حیدری با بیان اینکه 168 «سنجه» (معیار) برای رصد از عملیات بانک ها در نظر گرفته شده است، افزود: بانک ها در این طرح به سه دسته بانک های کم ریسک، با ریسک متوسط و با ریسک بالا تقسیم می شوند.

 

عضو هیات عامل بانک مرکزی، گفت: این طرح از آبان ماه در سیستم بانکی اجرا می شود که بر اساس آن بانک ها رتبه بندی خواهند شد.

طبق صورت‌های مالی جدید سود بین سهامدار و سپرده تقسیم می‌شود

کاهش نرخ سود تسهیلات

سودهای تسهیلات مصوب 14 تیرماه  از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد و از  ۱۶ تیرماه لازم الاجراست که با تعطیلات سه روزه پیش رو مصادف شده و در این حالت نرخ‌های جدید رسما از شنبه، همزمان با نوزدهم ماه جاری در ویترین بانک‌ها قرار خواهد گرفت.

 

بعد از توافق بانک‌ها برای کاهش نرخ سود سپرده سالانه و ریزش آن از ۱۸ به ۱۵ درصد، به فاصله حدود یک هفته‌ای بود که شورای پول و اعتبار در مورد تغییر نرخ سود تسیهلات تصمیم گیری کرد و در این باره مصوبه داشت.

نرخ سود سپرده این‌بار کمی متفاوت‌تر از چند دوره اخیر و بدون مصوبه شورای پول و اعتبار از اول تیرماه در شبکه بانکی به اجرا درآمد و در شرایطی که بانکها به کاهش سود وام‌های بانکی ورود نکرده بودند، مصوبه شورا آنها را موظف به رساندن سود از ۲۲ به ۱۸ درصد کرد تا حدی بین سود تسهیلات، سپرده و نرخ تورمی که به تازگی تک رقمی شده است، تناسب برقرار باشد.


 این در حالی است که در کنار کاهش نرخ سود تسهیلات عقود مشارکتی به ۱۸ درصد، نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری نیز ۱۵ درصد و برای سایر تسهیلات ۱۸ درصد تعیین شده است.

معرفی سامانه بام  که مخفف ((  بانک اول من )) است

بانک ملی ایران در راستای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و ارائه بهترین و ایمن ترین خدمات بانکی به هموطنان عزیز، محصول منحصر بفردی را طراحی و از دیماه سال گذشته به مشتریان خود عرضه نموده است  

   بام ( بانک اول من ) یک سامانه اینترنتی بانکداری الکترونیک است که با برخورداری از استانداردهای بالای امنیتی و ویژگی های منحصر بفرد خدمات بانکی، در این بانک راه اندازی و در کنار سیستم های دیگر بانک به ارائه خدمات بانکی می پردازد.

 در این سامانه، توجه به راحتی و سهولت کار کاربران در کنار حفظ امنیت کامل و سرعت و صحت بسیار بالای عملیات بانکی مدنظر قرار گرفته و از جمله ویژگی های بارز آن می توان موارد زیر را برشمرد : گرافیک چشم نواز، انتقال وجه هوشمند، شارژ خودکار سیم کارت، صورتحساب های متنوع، سازگاری با تمام دستگاه های ارتباطی اینترنتی ( تبلت و انواع گوشی های هوشمند )، برقراری ارتباط آنلاین با سایر کاربران، پرداخت اقساط و ...

 

برای کار با سامانه برخلاف سامانه های قبلی بانک، به ابزار جانبی ( token ) نیاز نبوده و کاربر به آسودگی در هر زمان و مکان و با هر وسیله ای که دسترسی به اینترنت داشته باشد به راحتی می تواند کارهای بانکی خود را انجام دهد.

 

با توجه به تکنولوژی های بسیار جدید استفاده شده در این سامانه حتی در صفحات ورودی از صفحه کلیدهای مجازی که در اصل به نوعی القاکننده امنیت کاذب هستند نیز استفاده نشده و مشابه سامانه های بانک های بزرگ دنیا، امنیت سامانه به جای واگذاری به مشتری از طریق تکنولوژی های موجود در سامانه تأمین گردیده است.

 از سویی در این سامانه به صورت مرتب به کاربران برای رعایت نکات ایمنی متداول برای بالا رفتن فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک از قبیل تغییر رمز، استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس قوی، بروزرسانی مرتب و ...نکات لازم یادآوری می گردد.

 

کاربران این سامانه به محض ورود به سامانه پیامک دریافت نموده و به این ترتیب از وضعیت استفاده از سامانه مطلع می گردند و تغییر در سقف تمام تراکنشها در دست کاربر بوده و با توجه به شرایط خود در هر زمانی م یتواند این سقف ها را کاهش یا افزایش دهد. بانک ملی ایران در گذشته با معرفی سیستم سبا، تحولی در بانکداری کشور را آغاز کرد و اینک با سامانه بام، گام بلند دیگری در تحول بانکداری الکترونیکی و اینترنتی کشور برداشته است. این سامانه به زودی جایگزین سیستم سبا خواهد شد

انتصابی شایسته ((اقای حسین زاده نازنین بعنوان مدیر عامل جدید بانک ملی انتخاب شدند))

 وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمدرضا حسین‌زاده را به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید بانک ملی ایران منصوب کرد.

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، به موجب صورتجلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده بانک‌ها در تاریخ 8 خرداد ماه 1395، حسین زاده سرپرست فعلی بانک ملی ایران به سمت مدیرعامل جدید این بانک منصوب شد.

گفتنی است حسین‌زاده، از مدیران با تجربه بانک ملی ایران بوده که دارای سوابق تخصصی و حرفه‌ای بالایی در سیستم بانک می‌باشد

خوب یا بد ؟!! کاهش نرخ سود سپرده ها به کدامیک منتج می شود.......

پس از کاهش مجدد نرخ سود در بازار بین بانکی از هفته آخر فروردین، مشاهدات حکایت از کاهش نرخ سود روزشمار غیررسمی در بازار پول دارد. این دو اتفاق را می توان به عنوان دو علامت کاهش نرخ سود در بازار پول تفسیر کرد.

 

بررسی های میدانی از شعب بانک های مختلف نشان می دهد در سال جدید بسیاری از بانک ها به صورت خودجوش نرخ‌های خود را تعدیل کرده اند. این تعدیل در نرخ سود های روزشماری اتفاق افتاده که به صورت غیررسمی و در قالب طرح های ویژه یا صندوق های سرمایه گذاری به سپرده گذاران پرداخت می شد.

 

 آخرین خبر از طرف رییس سابق شورای هماهنگی بانک ها نیز حاکی از آن است که بانکداران دو هفته دیگر برای کاهش نرخ سود بانکی جلسه ویژه ای را تشکیل می‌دهند. وی عنوان کرده است «نرخ ۱۵ درصد برای سود بانکی در حال حاضر معقول است.»

 

در همین در خصوص کاهش دوباره نرخ سود بانکی باید گفت که «باید یک برنامه مدون برای سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری شکل یگیرد تا پایین آوردن نرخ سود بانکی در اقتصاد کشور اثر مثبت داشته باشد.»

 

«از نظر نگاه کلی هدف این است که سرمایه های خوابیده شده در بانک را به بخش صنعت و تولید بیاورند. این کار خیلی خوبی است، ولی باید برای گردش سرمایه ها در بخش صنعت و امنیت در این سرمایه گذاری برنامه وجود داشته باشد، در غیر این صورت سرمایه های خوابیده را نمی توان به بخش تولید آورد.»

 

در غیر اینصورت «به عبارتی، سرمایه ها از بانک ها خارج می شوند و به ارز و طلا یا بازارهای دیگر می رود و تورم در آن ها شکل می گیرد.»

 

به زعم اقتصاد دانان  «باید نسبت به حمایت از تولید و حمایت از شروع کسب و کار برنامه مدونی داشته باشیم. اگر این موضوع شکل بگیرد، طرف سرمایه دار به جای اینکه پول خود را در بانک بگذارد، به بخش تولید می آورد.»

آقای محمد رضا حسین زاده -سرپرست فعلی بانکملی و کاندیدای انتصاب به مدیریت عاملی بانک کیست؟

با توجه به سوابق علمی و اجرایی حسین‌زاده و سن مناسب حسین‌زاده وی می‌تواند گزینه خوبی برای مدیرعاملی بانک ملی ایران باشد.

 

حسین زاده متولد شهرستان اردبیل است که آخرین سمت وی قبل از عضو هیات‌مدیره، رئیس اداره سازمان و روش های این بانک بوده است. وی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت می باشد و دوره های مختلف مدیریت و بانکداری را طی کرده است.

 

رئیس اداره امور شعب بانک ملی در استان های اردبیل و گیلان، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های این دو استان و دبیر کمیسیون فنی سازمان و روش های بانک های کشور جزو مشاغل قبلی حسین زاده محسوب می شود.

 

لازم به ذکر است از وی که سابقه تدریس دروس بانکداری را نیز در کارنامه کاری خود دارد، مقالات مختلفی در خصوص مباحث اقتصادی و بانکداری منتشر شده و در جشنواره شهید رجایی نیز به عنوان مدیر نمونه استان گیلان برگزیده شده است. 

 سوابق اجرایی و مسئولیت‌ها:

 

  عضو هیئت‌ مدیره بانک ملّی ایران

  مسئول ستاد نوآوری بانک ملّی ایران

  رییس هیئت‌ مدیره شرکت هلدینگ توسعه ملی

  رییس هیئت‌ مدیره شرکت آزاد راه قزوین – زنجان – تبریز

  عضو هیئت‌ مدیره شرکت کشت و صنعت پارس

  دبیر کمیسیون فنی سازمان و روش‌های بانک‌های کشور

  رییس اداره‌ کل سازمان و روشهای بانک ملّی ایران

  مدیر بانک ملّی استان گیلان

  مدیر بانک ملّی استان اردبیل

 

مقالات ارائه شده :

 

– پرواز به سوی کمال، با کدامین بال؟

– مدیریت بحران، تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی.

– اعجازگران مدیریت.

– پارادوکس بانک‌های خصوصی.

– پول ملی.

– بازاریابی و مشتری‌مداری.

– ساختن برای ماندن.

– رفاه و سعادت جامعه، راه‌حل کدام است؟

– جهان بر محور دانایی.

– پیگمالیون در مدیریت.