چند راهکار برای تقویت پتانسیل مدیریتی

انسان برای رسیدن به سطح بالایی از توان مدیریتی و پیدا کردن پتانسیل واقعی خود ابتدا باید بینشی صحیح از توانایی ها و استعدادهایش داشته باشد و سپس آنها را به فعلیت برساند.

 

ادامه نوشته

حمایت بانک ملی از سنت حسنه ازدواج

به گزارش جی کی نیوز در سال جاری هشتادو پنج هزار نفر تسهیلات ازدواج بانک ملی ایران را دریافت کردند.

 bmi

نگاهی اجمالی به فعالیت‌های بانک ملی ایران در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه، نشانگر حمایت ویژه این بانک از جوانان و گسترش سنت حسنه ازدواج است.
به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به بیش از ۸۵ هزار نفر از مزدوجین پرداخت نموده است که از این میزان تسهیلات، ۲۵۰ میلیارد ریال مربوط به فروردین‌ماه، ۴۸۲ میلیارد ریال مربوط به اردیبهشت‌ماه، بیش از ۵۲۳ میلیارد ریال در خردادماه، ۹۸۴ میلیارد ریال در تیرماه، ۲ هزار و۴۷۸ میلیارد ریال در مردادماه و ۹۰۳ میلیارد ریال تا سیزدهم شهریورماه سال جاری پرداخت شده است

نقش نظریه در مدیریت

نظریه روشی برای مشاهده، درک و پیش بینی پیچیدگی های رفتار انسانی در چارچوب سازمانی است.

 

نقش نظريه در سياستگذاري خارجي

 

برای دانلود ادامــــــــــه مطــــــلــب کــــــلــــــــیک نمایید

حسین زاده، مدیر عامل بانک ملی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی محمدرضا حسین‌زاده را به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید بانک ملی ایران منصوب کرد.

ادامه نوشته

برترین فضیلت بشر چیست؟

 

1.پایۀ فضیلت های بشر، به گمان من، فضیلتی است که از ذهن او می تراود. اگر برای آدمی خطای نابخشودنی بزرگی هست به نظر می رسد خطای جهالت است. پس چنانچه قرار است فضیلتی بزرگ  نیز در انسان بجوییم شاید فضیلتی از جنس نوعی معرفت است؛ یک جور حسّ کردن وفهمیدن و آگاهی.

ادامه نوشته

حرکت به سمت آموزش های کاربردی و نوین

 سرپرست بانک ملی ایران بر نقش مهم آموزش در نیل به اهداف بانک تأکید کرد.


محمدرضا حسین زاده در بیست و چهارمین همایش بررسی مسائل آموزشی بانک که به مدت دو روز در مشهد برگزار شد، ارائه خدمات و محصولات متمایز و منحصر به فرد را باعث پیشرفت بانک دانست و گفت: در بازار رقابتی امروز، باید به قیمت تمام شده پول و کنترل هزینه ها توجه ویژه داشت.

ادامه نوشته

نکاتی جهت بهبود قابلیت شنیداری

سال‌ها است که خبرگان حوزه رهبری مدیران را به ارتقای مهارت‌های شنیداری خود تشویق می‌کنند. هدف از گوش دادن فقط ایجاد حس مورد احترام و توجه قرار گرفتن در گوینده نیست؛ در واقع، درک معنا و مفهوم واقعی سخنان گوینده هدف اصلی شنیدن و گوش دادن به شمار می‌رود.

 

 

سه نکته مهم جهت بهبود قابلیت شنیداری عبارت‌اند از:

ادامه نوشته

عنوان مقاله:  تبيين پيش ‌آيندهاي تعلق خاطر کاري و تاثير آن بر تعهد سازماني

در ساليان گذشته تعلق‌ خاطر کاري يکي از موضوع هاي مورد علاقه مشاوران و پژوهشگران حوزه رفتار سازماني و منابع انساني بوده است. اين علاقه ‌مندي مرهون وجود يافته‌ هاي علمي نشان از تاثيرگذاري چشمگير تعلق‌ خاطر کاري بر نتايج عملکردي کسب و کار و در عين حال پايين بودن سطح تعلق خاطر کارکنان در سازمان ‌ها بوده است که اين امر خود هزينه ‌هاي ميليارد دلاري در قالب بهره‌ وري از دست رفته براي سازمان ‌ها دربر داشته است. عوامل مختلف (از جمله الزام هاي شغلي، منابع شغلي، منابع شخصي) به عنوان پيش ‌آيندهاي تعلق خاطر کاري و همچينين عوامل مختلف (از قبيل تعهد سازماني، رضايت شغلي، رفتار شهروندي سازماني و ...) به عنوان پيامدهاي تعلق خاطر کاري بيان شده ‌اند.
در همين راستا، پژوهش حاضر با هدف تبيين پيش‌ آيندهاي تعلق خاطر کاري و همچينن تاثيرگذاري تعلق خاطر کاري بر تعهد سازماني انجام شده است.

 

ادامه نوشته

کشاورز و الاغ پیر

 كشاورزی الاغ پیری داشت روزی به صورت اتفاقی به درون چاه افتاد. برای این که بیچاره زیاد زجر نكشد، كشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاك پر كنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود.


مردم با سطل روی سر الاغ خاك می ریختند اما الاغ هر بار خاك های روی بدنش را می تكاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاك زیر پایش بالا می آمد، سعی می كرد روی خاك ها بایستد.


ادامه نوشته

اعمال و فضیلت ماه رجب

ماه رجب، ماه ولایت و امامت، ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش جاری می‌شود. رسول خدا (ص) در این خصوص می‌فرماید:


ادامه نوشته