با کارت آرزوت بیست بگیر

کانون جوانه های بانک ملی ايران دريچه اي ايست براي كودكان و نوجوانان كشور عزيزمان تا از هم اكنون با بانك و مديريت مالي آشنا شوند. هسته اصلي كانون جوانه ها، سايت اين كانون به آدرس kids.bmi.ir مي باشد. افراد زير 18سال مي توانند با مراجعه به سايت، عضو كانون جوانه ها شوند، حساب باز كنند و كارت بانكي آرزو را با نام خودشان دريافت كنند. كاربران مي توانند تمامي كارهاي مالي را با اين كارت انجام دهند.

جشنواره #بيستابيست
كاربران كانون جوانه ها كه كارت آرزو دريافت نموده اند از تاريخ 20 مرداد تا 20 مهر ماه سال جاري مي توانند با كارت آرزوي خود پنج تراكنش انجام دهند و در قرعه كشي اين جشنواره شركت كنند. بانك ملي ايران به قيد قرعه به 222نفر از شركت كنندگان جوايز زير را اهدا خواهد نمود.

2 جايزه 200.000.000 ريالي

20 جايزه 10.000.000 ريالي به صورت ماهيانه به مدت يك سال

و

200 جايزه 1.000.000 ريالي.

اگر تا كنون عضو كانون جوانه ها نشده ايد، هر چه سريع تر با مراجعه به لينك ثبت نام عضو كانون جوانه ها شويد. در بانك ملي حساب باز نموده و پس از دريافت كارت آرزوي خود، در جشنواره ما شركت كنيد.

آرم بانک ملی و چند اصلاح گرافیکی

آرم هر موسسه و سازمان مهم‌ترین نماد آن محسوب می‌گردد و به گونه‌ای با آن رفتار می شود که بعد از مدتی، هاله‌ای از قداست و احترام، دور آن کشیده می شود تا کارکنان و مشتریان با دیده عزت و اعتبار به آن بنگرند. به همین دلیل است که معمولاً در بهترین شکل، طرح و رنگ تهیه شده و در بهترین مکان‌ها قرار داده می‌شود و به عنوان امضای موسسه، از رواج و اعتبار خاصی برخوردار می‌شود.


بانک ملی ایران یکی از قدیمی ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است که از سال‌های آغازین فعالیت خود با توجه به شرایط روز، آرم خاصی را طراحی و مورد استفاده قرار داده است، به علت شرایط آن دوران و علایق هموطنان و نظام حکومتی وقت این آرم از چند نماد زیر تشکیل و طراحی شده بود:


بیضی وسط آرم از طرح بیضی سپرهای سربازان هخامنشی گرفته شده است.
خوشه گندم در سمت چپ و برگ‌های زیتون در سمت راست.
طرح مبارزه داریوش با گاو بالدار از طرح‌های هخامنشی در وسط بیضی
لوح نوشته بانک ملی ایران به خط نستعلیق در بالای آرم.
سه خط در پایین و داخل بیضی برای ایجاد ثبات در طرح و به عنوان پایه طرح داریوش و گاو بالدار بکار رفته است.


معمولاً در طراحی آرم در سنوات گذشته از نوعی رنگ آبی و سرمه‌ای استفاده می‌شد که در چاپخانه‌ها و نزد طراحان به � آبی سلطنتی� معروف است. این رنگ اگر چه نوعی شکوه و عظمت را در ذهن متبادر می‌کند ولی رنگی سرد محسوب می شود. این رنگ در آن دوران در طراحی آرم‌های متعدد و تابلوهای مختلف از جمله بیمه ایران، هواپیمایی کشوری، بانک صادرات، دانشگاه تهران و … بکار گرفته شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماد به عنوان آرم دولت جمهوری اسلامی ایران به تایید رسید و سازمان‌ها و موسسات دولتی از جمله بانک ملی ایران برای استفاده از این طرح مجاز شناخته شدند. به همین دلیل نقش داریوش و گاو بالدار از وسط آرم برداشته و آرم جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ تغییر دیگری، جایگزین آن شد.
اینک آرم بانک ملی ایران که قدمتی طولانی دارد با اصلاحات اندکی، بهسازی شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است. 


در آرم جدید سعی شده است به جای رنگ‌های سرد، از رنگ‌های گرم استفاده شده تا بر جذابیت طرح افزوده و در جذب نگاه مردم بهتر عمل نماید.
آرم جمهوری اسلامی ایران در پرچم رسمی کشور قرمز است و در آرم بانک نیز به همین رنگ بکار رفته است.
سعی شده است خوشه گندم و برگ‌های زیتون به رنگ‌های گرم و حتی‌الامکان طبیعی خود در آرم بکار روند.
برخی از اضافات در طراحی، پاکسازی و ساده‌سازی شده است تا به ذهن‌سپاری آرم و بکاربردن آن در مکان‌های مختلف (مثل تابلو – سربرگ و …) راحت باشد.
  تعداد گلبرگ‌های خوشه گندم و برگ‌های زیتون یکسان‌ شده است.
  پرچم‌های خوشه گندم به همراه پیچش روبان و … حذف شده است.
  رنگ‌های زرد و قرمز علاوه بر زیبایی و جذابیت خاص خود در شب نیز از دید بهتری برخوردارند و با کمترین نوری که به آن تابیده می‌شود ازمسافت‌های دورتر نیز قابل مشاهده است.

پیام رسان ایرانی با ابزارهای متفاوت طراحی کنید

طبق آمارهای منتشر شده در ایران، ۲۵ میلیون نفر از کاربران تلفن های هوشمند عضو یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان مانند تلگرام، واتس آپ، فیس تایم، ایمو و غیره هستند و بخش زیادی از ارتباط روزانه خود با دیگران را از طریق این پیام رسان ها پوشش میدهند.

حجم بالای استفاده از شبکه های اجتماعی پیام رسان، موضوعی است که در بسیاری از کشورهای جهان تجربه شده و اپراتورها و برنامه نویسان ارائه دهنده خدمات را به این فکر انداخته که هرچه بیشتر این پیام رسان ها را منطبق بر نیاز کاربران، به خصوص کاربران بومی، طراحی کنند. همچنین انتقال احتمالی درآمدهای حاصل از این اپلیکیشن ها به  کشورهای خارجی، موضوعی است که برای آن باید چاره اندیشی شود.

بر اساس این گزارش، ایران نیز از این چالش به دور نبوده و هر روز بین ایرانی ها استفاده از شبکه های اجتماعی پیام رسان موبایلی با استقبال بیشتری روبه رو میشود و تعداد کاربران ایرانی این شبکه ها به طور دائم در حال افزایش است.

بر پایه این بررسی و با وجود رشد کاربران این شبکه ها در ایران، ما با کمبود بزرگی مواجه هستیم. جای خالی نمونه های کارآمد داخلی که امکانات بیشتری به کاربران خود بدهد و بتواند برای آنها جذاب نیز باشد. این جای خالی سبب شده که بازار بزرگ پیام رسان ها به شرکت های خارجی تقدیم شود.

هرچند که در سالهای اخیر، برخی شبکه های اجتماعی موبایل محور در داخل کشور ایجاد و به بازار آمده اند، اما هر یک از این اپلیکیشن ها بنا به دلایلی، توفیق چندانی در رقابت جدی با نمونه های خارجی نداشتند.

به همین خاطر جا دارد این موضوع طرح شود که برای جذب مخاطب ایرانی در شبکه های اجتماعی بومی، ما به نمونه کاملی از یک پیام رسان نیاز داریم که پاسخگوی طیف وسیعی از خواسته های کاربران ایرانی باشد. چرا که مخاطب ایرانی باید علاوه بر اطمینان از تضمین امنیت، کارایی به مراتب بالاتری نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی پیام رسان جهانی به دست آورد.

در کنار امکان پیام رسانی حرفه ای، امکانات دیگری مانند جابه جایی پولی راحت میتواند انگیزه قوی برای جذب کاربران به نمونه های تازه باشد. امکانی که منجر به تجربه راحتی برای افراد شود و در دنیای شلوغ کنونی، در وقت آنها صرفه  جویی کرده و به ایشان فرصت دهد بسیاری از کارهای روزانه خود را در یک فضای واحد انجام دهند.

بنابراین بسیار خوب است که طراحان ایرانی با درک و شناسایی نیازهای آتی کاربران، به سمت نوآوری و جذب مخاطب حرکت کنند؛ زیرا فضا، نیاز و کشش بازار و خواسته های مخاطبان، پاسخگوی تمرکز و سرمایه گذاری بیشتر بر روی این نوع اپلیکیشن های جدید است.

هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس بانک ملی ایران

 

روزگاری دور، در این سرزمین

سلطه بر سرتاسر ایران زدند

پرگهر مرزی که هر کس می‌شناخت

یک طرف را روس، از خود کرده بود

مشکلات کشور ما، حاد بود

در دیار رشت و هم مازندران

سرزمین مادری مازیار

اقتصاد ما به دست روس بود

بانک استقراضی ایران و روس

وام‌های بی‌حساب و بی‌کتاب

خود طمع بر خاک ایران کرده بود   

سوی دیگر انگلیس شوم بود

جمله می‌بردند با خود نفت ما

بانک شاهی را نمودند افتتاح

کار از ما بود، سود از انگلیس

شاه، مست و ملک در تاراج بود

داد مردم جمله بر افلاک شد

حاج دارالضرب، مرد مایه‌دار

صحبت از میثاق ملی می‌کند

چونکه دولت دید خود این سرگذشت

بر کدامین بانک هست این افتخار

ضرب مسکوکات و نشر اسکناس

نکته‌ای اینجاست، جانا گوش کن

بانک چون رأی خود از مجلس گرفت

باخبر گردید جمع دلشده

از دل جمعیت مشتاق نور

گوشوار از گوش خود کردی برون

شیرمردان، ذره‌ای غیرت کجاست؟

اوفتاد آتش به جان مردها

زین جهت، گر مال پنهان داشتند

از زر و سیم و طلا و اسکناس

تا شود سرمایه بانک تازه را

ز اعتماد مردم ایران زمین 

گفتم این منظومه تا روشن شوی

بانک ملی سوژه یک روزه نیست

سهمی از تاریخ ایران، زان اوست   

ریشه در البرز و مأوا در زمان

این نصیحت بشنو از پیر حقیر

همچنان مشروطه، بهر پاسداشت

نفت اگر ملی است، ما کمتر نه‌ایم

ثبت هر روزی به تقویم ار سزاست

در رگ تاریخ ایران خون ماست

در جهان جاوید می‌مانیم ما

عاشقی محمود، در نظمت به جاست

 

دشمنانی از یسار و از یمین

کوس رسوایی ما را می‌زدند

عرصه تاراج بود و تاز و تاخت

سفره یغمای خود، گسترده بود

دادها، از دست استبداد بود

سبز دشت از این کران تا آن کران

پیلتن میهن پرست این دیار

مرد و زن، زین ماجرا مأیوس بود

بر رخ بازار ما می‌کرد بوس

بین شالیزاریان بنموده باب

بهر غارت کاروان آورده بود

روبه مکاره مذموم بود

شد چپاول جامه زربفت ما

تا دگر غارتگری گردد مباح

تا بیاسایند مشتی کاسه لیس

فارغ از جمعیت محتاج بود

ملتی بر پا و دشمن خاک شد

تاجر مستغنی آن روزگار

افتتاح بانک ملی می‌کند

بانک از تصویب مجلس هم گذشت

رأی از مجلس بگیرد بهر کار

عهده این بانک شد بر این اساس

می زدست ساقی گل، نوش کن

آتش عشق و محبت در گرفت

فیض حق را مردمی شامل شده

پیش آمد بانوئی با شوق و شور

گفت یاران، سهم من باشد کنون

رادمردی تا کند همت کجاست؟

سوختن باشد دوای دردها

از سر صدق و رضا، برداشتند

در سبد بگذاشته بهر سپاس

بیست میلیون گشت خود اندازه را

بانک ملی شد تنومند این چنین

چلچراغ وادی ایمن شوی

مفلس و گمنام و هم دریوزه نیست

جان فدای مقدمش سازی، نکوست

آسمانش فرش و کیوان آستان

با ادب وارد شو و رخصت بگیر

تاج نهضت بایدش بر سرگذاشت

اقتصاد ملک را آئینه ایم

روز بانک ملی ایران کجاست؟

کاتب تاریخ، خود مدیون ماست

زانکه راه خویش، می‌دانیم ما

بانک ملی افتخار ملک ماست

ادامه نوشته

این نیز بگذرد...

متاسفانه طی ماههای اخیر موضوع صورتحساب بانکی و دریافت نجومی برخی مدیران، به ابزاری سیاسی برای تسویه حسابهای جناحی و هجمه و حمله به سیستم بانکی بدل شده و از کنار این موضوع، علاوه بر دولت تدبیر و امید، کارکنان صدیق بانک‌ها نیز آماج حملات سهمگین رسانه‌ای قرار گرفته و گویی این هجمه تمامی هم ندارد.
اقدام مذبوح و ناپسند انتشار گسترده صورتحساب مدیران بانک ( که اسناد محرمانه هر فرد محسوب می شود) در رسانه ها و جا زدن آن به نام فیش حقوقی-در ادامه افشاگری های دیگری قلمداد شده که ظاهرا بدون آنکه به ابعاد و تاثیر مخرب آن در جامعه توجه شود - صرفاً یک اقدام سیاسی است و تعبیر و تفسیرهایی که پس از آن ارائه می شود کاملا این دیدگاه را تایید می کند .
این موضوع عمیقا کارکنان دلسوز بانکها را که از حیث کار مفید و همچنین در مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع شهره و خوشنام هستند با نگرانی و ناخشنودی مواجه ساخته و با بهت و حیرت، این اقدامات زشت ، هتک حرمت ها ، بی مهری ها و قضاوت های عجول و فاقد استدلال را شاهد و ناظرند و تحمل می کنند.
هیچ یک از کارکنان بانک حاضر نیستند، بانک خود را ملعبه دست عده ای سودجو و فرصت طلب ببینند و اساساً هم عادلانه و منصفانه نیست بانکهای مردمی را که برای تأمین خواسته ها و برطرف کردن مشکلات مردم و همچنین پیشبرد اهداف اقتصادی دولت بنا شده ، در این وضعیت دچار ببینند .
کارکنان بانک به اندازه ای محجوب هستند که علیرغم دسترسی به اطلاعات مالی بسیاری از سازمانها و دسترسی به فیشهای حقوقی سایر نهادها، همچنان خود را امین مردم و امانتدار بیت المال می دانند و از افشای اطلاعات محرمانه دوری می گزینند.
از ابتدای تأسیس بانکها تا کنون اقدامات مهم و پربرکتی در گستره ملی، به وقوع پیوسته است... نظیر کمک به تولید و صنعت و تجارت و اقتصاد و کشاورزی و خدمات و ازدواج و زلزله و چه و چه... که همگی نشان از عزم جدی بانکها برای حضور موثر و بالنده در حوزه های مختلف کشور دارد و از آینده ای روشن نوید می دهد .
نخواهیم گذاشت با امید و اعتماد مردم بیش از این بازی شود و هرگز نخواهیم پذیرفت از اعتبار و آبروی بانک ، برای بازی‌های سیاسی، استفاده شود. به آنانی که از نمد بانک برای خود کلاه می دوزند با صدایی بلند اعلام می‌کنیم ، این خانه متعلق به مردم است؛ به شریف ترین اقشار جامعه. به همه مردم شریف ایران. با دروغ پراکنی و شایعه سازی ، به آن دست اندازی نکنید.
ما کارکنان بانک ها همچنان در جهت تحقق اهداف بلند بانک و گره کشایی از انبوه مشکلات مردم شریفمان گام بر می داریم و مصمم هستیم و بر این باوریم با فروکش شدن تبهای سیاسی، این نیز بگذرد....

بانک ملی به کمک آب های زیرزمینی می آید

فرهنگسازی مصرف بهینه منابع آب به صورت جدی از سال 94 در بانک ملی ایران آغاز شده است.  بانک ملی ایران ارتباط با کودکان عزیز از طریق راه اندازی سایت کانون جوانه های بانک ملی را از سال 92 آغاز نموده و در سال 94 نیز با انتشار کتاب با محتوای آبی، به صورت مستقیم و هدفدار برای فرهنگسازی مصرف بهینه آب اقدام کرده و بانک ملی استان آذربایجان شرقی با توزیع کتابچه آگاهی بخشی در خصوص آبهای زیرزمینی در میان 1800 نفر از کارکنان خود در سطح شعب استان، به آغاز رسالت فرهنگی خود با همکاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی می پردازد.

برای حضور در جشن آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد همه دعوتید

 جشن گلریزان سال 95 در تبریز در31 خرداد ماه مصادف با چهاردهم ماه مبارک رمضان در محل تبریز، بلوار استاد شهریار، اول خیابان گلکار، مجتمع فرهنگی ورزشی صدرا بعد از افطار ساعت 22 شب برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این جشن می خواهیم  از تمام آحاد مردم و مسئولین دعوت کنیم؛ از مسئولانی چون امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس، شهردار، فرماندار، صاحبان صنایع، بازاریان، تجار، اتاق اصناف،اتاق بازرگانی و عموم مردم در این جشن دعوت خواهیم کرد.وی افزود: از خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات دعوت می کنیم تا با حضور در این جشن، رویداد های خوب این جشن را تهیه و پوشش دهند. همچنین در این جشن هنرمندان، فوتبالیست ها و رئیس باشگاه های ورزشی شرکت خواهند کرد.

مهندس تقی پور در خصوص هدف از برگزاری این جشن اعلام کرد: هدف از برگزاری جشن گلریزان، جمع آوری کمک های انسان های خیّر و نیکوکار است تا با حضور خود و پرداخت نقدی زمینه آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد و محکومین مالی را فراهم کنند.وی تاکید کرد: پنج میلیارد تومان پول برای آزادی 266نفر زندانی جرایم غیر عمد و محکومین مالی زندان های استان لازم است که امیدواریم این اعتبار در جشن گلریزان جمع آوری شود.

تقی پور خاطرنشان کرد: در سال 94، ستاد دیه استان با کمک خیرین و ستاد دیه کشور، تلاش کارکنان دیه، اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان باعث آزادی 296 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و محکومین مالی زندان های استان گردید.وی افزود: میزان بدهی این تعداد از زندانیان، 11میلیارد تومان بوده که 3میلیارد تومان آن را شاکیان از حقوق خود گذشت نمودند و 3میلیارد تومان با تسهیلات بانکی بدون بهره و یا با بهره 4درصد تامین گردید، ضمناً 5 میلیارد تومان کمک نقدی از سوی ستاد دیه کشور و خیرین آذربایجان شرقی برای آزادی این زندانیان تامین شد.

مدیرعامل ستاد دیه در پایان به خبرنگار همشهری خاطر نشان شد: زندان های استان و کلانشهر تبریز در مقایسه با سایر کلان شهرها و استان ها  کمترین تعداد زندانی را دارد و در بین 32  استان بعد از یزد، دومین استانی هستیم که در کشور کمترین زندانی را در زندان های خود دارد.وی یادآور شد: برای هفتمین بار استان آذربایجان شرقی و کلان شهر تبریز در میان استان ها امن ترین استان در سال 94، معرفی شده است.

پ.ن: شماره حساب 1122 در کلیه شعب بانک ملی ایران

رییس شعبه موفق کیست؟

بحران مدیریت شعبه ای بانکها در ایران به یک عادت تبدیل شده و افراد با سابقه های کم و زیاد طی برخی روابط و بی تدبیری ها، قدم در عرصه ای بسیار مهم گذاشته اند که خود نمی دانند پیشرفت و سود دهی بانک و یادگیری پرسنل به این مهم گره خورده است. امید است روزی شعب بانکهای ایران نه با برخی بازنشستگان بی حوصله و نه با جوانان بی تجربه که خالی و افرادی ( جوان یا بازشسته )با تدبیر و باسواد و تربیت کننده در مسندکار قرار گیرند. در ادامه برای یک رییس شعبه موفق در بانک، 15 ویژگی را برشمرده ایم... در تکمیل این ویژگی ها یاریمان کنید...

ادامه نوشته

آمد آنکه منتظرش بودیم ... مردی از دل بانک، مدیرعامل بانک ملی ایران شد

جناب آقای علی طیب نیا

وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی دولت تدبیر و امید

با نهایت احترام و مسرت؛

از این که با تدبیر بی نظیر، جناب آقای محمدرضا حسین زاده را به سمت مدیرعامل بانک ملی ایران منصوب نموده اید، مراتب تقدیر و تشکر خود و کلیه کارکنان بانک ملی ایران را به رسم ادب و ارادت تقدیم می نمایم. قطعاً این انتخاب نویدبخش رخدادهای بسیار خوبی برای سیستم بانکی و کارکنان بانک ملی ایران خواهد بود، چرا که پس از سال‌ها فردی از جنس بانک ملی، سکاندار بانک ملی ایران شده است.


به امید موفقیت هرچه افزونتر جنابعالی در تمام عرصه های کاری و شخصی
با تشکر و سپاس مجدد

تأثیر حمایت سازمانی برمشتری مداری کارکنان و بازده کاری سازمان

منابع انسانی یکی از عوامل حیاتی برای بقاء سازمان­ها هستند. مفهوم مدیریت منابع انسانی بر نقش و اهمیت نیروهای ماهر و مستعد در سازمان استوار است و تمام سعی خود را در جهت به کارگیری؛ بهسازی و نگهداری و کاربرد منابع انسانی به کار می­بندد تا از توانمندی­های آن برای ایجاد یک سلسه جریانات مؤثر تولیدی؛ خدماتی و رفاهی و در نهایت اداره سازمانی مستحکم و دستیابی به آرمان­ها و اهداف والای پیش بینی شده به نحو مطلوب بهره گیرد. منظور از حمایت سازمانی؛ احساس و باورهای تعمیم یافته افراد در این راستا است که سازمان نسبت به همکاری و مساعدت و حمایت اعضایش ارزش قائل و نگران و دلواپس و آینده آن­هاست. به نظر شما حمایت سازمانی چه تأثیری در مشتری مداری کارکنان و بازده کاری سازمان دارد؟

با شما در این خصوص دوباره خواهیم گفت...

روز ارتباطات و روابط عمومی گرامی باد

نامگذاري 27 ارديبهشت ماه به نام ارتباطات و روابط عمومی، بهانه‌اي است تا نقش و جایگاه این هنر را به عنوان هنرهشتم یادآورشده و دست‌آوردهای تلاشگران خانواده بزرگ ارتباطات را ارج نهیم. امروزه، روابط عمومی‌ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ها تلقی می‌گردند و سازمان‌های پیشرو، روابط عمومی را به عنوان کانون تفکر می‌نگرند و آنچه واضح و مبرهن است، هنر روابط عمومی یافتن رمز نفوذ در دلهاست و به بیان صریح تر، روابط عمومی‌ها به عنوان مغز هر سازمان می‌باشند. ضمن تبریک فرارسیدن این روز بزرگ به مجموعه متواضع روابط عمومی، آرزوی توفیق روزافزون در پناه خداوند منان را برای همه تلاشگران حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی مسئلت دارم.

 

خبر آمد خبری در راه است...

خبر آمد خبری در راه است. جناب آقای محمدرضا حسین‌زاده عضو هیأت مدیره بانک ملی ایران سرپرست بانک ملی شدند. با رفتن آقای همتی مدیر عامل بانک ملی ایران به رأس بیمه مرکزی، آقای حسین‌زاده عضو هیات‌ مدیره این بانک به عنوان سرپرست انتخاب شدند. با توجه به تجارب ارزنده مدیریتی، سوابق علمی، اجرایی و سن مناسب، ایشان بهترین گزینه برای مدیر عاملی بانک ملی خواهند بود.
آقای محمدرضا حسین زاده متولد ۱۳۴۳ از شهرستان اردبیل هستند که آخرین سمت ایشان قبل از عضویت در هیئت‌مدیره، ریاست اداره کل سازمان و روش های این بانک بوده است. ایشان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت(و دانشجوی دکترا) می باشند و دوره های مختلف مدیریت و بانکداری را طی کرده اند.
ریاست ادارات امور شعب بانک ملی در استان های اردبیل و گیلان، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های این دو استان و دبیر کمیسیون فنی سازمان و روش های بانک های کشور جزو مشاغل قبلی ایشان محسوب می شود.
شایان ذکر است از ایشان که سابقه تدریس دروس بانکداری را نیز در کارنامه کاری خود دارند، مقالات مختلفی در خصوص مباحث اقتصادی و بانکداری منتشر شده و در جشنواره شهید رجایی نیز به عنوان مدیر نمونه استان گیلان برگزیده شده اند. متن خبر را اینجا بخوانید.

وام ازدواج 10 میلیون تومانی و چند سوال از نمایندگان محترم...

خبر بسیار زودتر از حد تصور در بین مردم انعکاس یافت. با تصویب وکلای ملت سقف وام ازدواج جوانان برای هر یک از زوجین از 3 به 10 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 4 ساله افزایش یافت. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اما مصوبه جدید مجلس به نظر می‌رسد بیش از آنکه اقدامی در راستای حل مسائل مربوط به ازدواج جوانان باشد، کاملاً سمت و سوی سیاسی دارد، تا آنجا که این سؤال مطرح می‌شود که نمایندگان مجلس با کدام استدلال منطقی و اقتصادی نظام بانکی کشور را ملزم به چنین پرداختی کرده اند؟ چگونه بدون کارشناسی و دعوت از مدیران سیستم بانکی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده اند؟ و نکته مهم تر اینکه چرا در اواخر عمر مجلس(این برهه) و در حالی که ترکیب سپرده های بانکی در چهار سال اخیر تفاوت چندانی نکرده، این موضوع برجسته و مهم شده است؟ در این موضوع چرا سپرده همه بانک ها تجمیع شده است، اما در پرداخت تسهیلات همه بانک ها در این امر دخیل نیستند؟ و سوال مهم تر اینکه چرا تا کنون مجلس در خصوص بدهی کلان دولت به سیستم بانکی و ترمیم منابع بانک ها هیچ مصوبه ای نداشته است؟ آیا مجلس ما ورود به این موضوع که دست بانک ها را برای افزایش توان تسهیلات دهی باز می کند و موجب چرخش چرخ اقتصادی خواهد شد، نپذیرفته است؟

ادامه نوشته

هشدار

بانک ملّی ایران طی اطلاعیه‌ای درخصوص کلاهبرداری افراد سودجو از طریق ارسال پست‌های الکترونیکی مشکوک از مبادی نامعتبر و وعده اعطای تسهیلات هشدار داد. لذا با توجه به امکان وجود بدافزار در فایل‌های مذکور و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان مالی، در صورت دریافت پست الکترونیکی مشکوک از پاسخ دادن و یا باز نمودن فایل‌های پیوست آنها خودداری نمایید.

پ.ن: هوشیار باشید و توصیه های پلیس فتا و مبادی رسمی بانک ها را جدی بگیرید...

تقصیر مصدق بود!!!!

کاش هیچ وقت نفت و گاز نداشتیم. اونوقت مجبور بودیم نگرشمون رو تغییر بدیم و بشیم کشور توسعه یافته!!! لعنت به نفت و گاز.... اگر ما توی ایران نفت و گاز نداشتیم مجبور بودیم بیشتر قدر مغزهای مهاجر رو بدونیم... بین کارکنان جوششی و کوششی فرق بذاریم و دولت رو کوچیک تر کنیم... هیچ وقت هم دشمن طمع نمی کرد بهمون چپ نگاه کنه... چون منابع زیرزمینی نداشتیم... آخ چه رویایی!!!

پ.ن: بالاخره که چی؟ 50 سال دیگه، 100 سال دیگه نه 200 سال دیگه نفت و گازمون تموم میشن... اونوقت می شینیم برای بچه هامون از افسانه نفت و گاز می گیم... مثل ما که الان قصه دایناسور می شنویم... بعد اونا چرخ اقتصاد و تولید و خلاقیت رو تندتر و تندتر می چرخونن تا به سرمنزل مقصود برسن... ایرانی ها می تونن... چون می خوان...

بانک مسکن برگزار می کند:

"جشنواره وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی بانکی" با هدف تبیین اهمیت و کارکردهای وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی در حوزه بانکی ایران و تشویق جامعه بانکی ایران به تعامل در محیط آنلاین و کسب مهارت های دیجیتالی و  آموزش و بهره برداری عمومی از خدمات بانکداری الکترونیک برگزار می شود. ستاد اجرایی این جشنواره در روابط عمومی بانک مسکن مستقر بوده و فرآیندهای اجرایی جشنواره با نظارت روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد و پیگیری امور جشنواره در راستای ترویج روابط عمومی الکترونیک در بانک ها درچارچوب اهداف تعیین شده دنبال می شود.

ادامه نوشته

یک ایده برای فروش...

ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﻣﻼﻧﺼﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﮐﻨﺪ. ﻣﻼ ﻧﺼﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﻔﺮﯼ ﭘﻨﺞ ﺳﮑﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺮﺍﺩ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺁﻣﺪ. ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﮐﻨﺠﮑﺎﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﻼ ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺷﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺑﺖ ﺁﻥ ﭘﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﯿﻨﯽ ﻃﻠﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﻬ هر ﺯﺣﻤﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﻔﺮﯼ ﭘﻨﺞ ﺳﮑﻪ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻭﯼ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ. ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﻮﻋﻮﺩ ﻣﻼ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﺳﮑﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺟﯿﺒﺶ ﺟﺮﯾﻨﮓ ﺟﺮﯾﻨﮓ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﺎﻻﯼ ﻣﻨﺒﺮ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﺨﻨﺮﺍﻧﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺒﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﻣﻨﺒﺮ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺁﻣﺪﻩ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺧﺮﻭﺝ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : ﺑﯿﺎﯾﯿﺪ ﺟﻠﻮ ﻭ ﭘﻮﻟﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺑﮕﯿﺮﯾﺪ. ﺍﻫﺎﻟﯽ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﻫﺎﺝ ﻭ ﻭﺍﺝ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑ ﻣﻼﻧﺼﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﮔﻨﮓ ﻭ ﮔﯿﺞ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ: ﻣﻼ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﮕﺮ ﭼﻪ صیغه ﺍﯼ ﺍﺳﺖ! ﺁﻥ ﭘﻮﻝ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮐﺮﺩﻧﺖ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﭘﺲ ﺩﺍﺩﻥ ﭼﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻣﻼﻧﺼﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻣﻠﯿﺤﯽ ﻣﯽ ﺯﻧﺪ ﻭ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺩﻭ ﻧﮑﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ، ﺁﺩﻡ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎﺑﺖ ﭼﯿﺰﯼ ﭘﻮﻝ ﻣﯽ ﭘﺮﺩﺍﺯﺩ ﺳﻌﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﺍﺣﺴﻦ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﺪ، ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺩﻗﺖ ﺑﻪ ﺣﺮﻓﻬﺎﯾﻢ ﮔﻮﺵ ﺩﺍﺩﯾﺪ ﻭ ﺩﻭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﺩﻡ ﭘﻮﻝ ﺗﻮﯼ ﺟﯿﺒﻬﺎﺵ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﻗﺸﻨﮓ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ!!!

پ.ن: چند وقت پیش دلم می خواست به شکل رایگان یک ایده رو در اختیار مدیران قرار بدم.. کسی حاضر نشد حتی به موضوع گوش کنه. الآن می خوام این ایده رو در اختیار کسی قرار بدم که هزینه ش رو پرداخت کنه. اولویت هم با مدیران عالی سیستم بانکیه. یک ایده برای فروش؛ تحول تضمینی سازمان در 275 روز.

تأثیر نظام پیشنهادها بر ارتقاء کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی

موفقیت همه سازمانها من جمله بانکها بستگی به سه عامل سرمایه، تکنولوژی و نیروی انسانی دارد که نیروی انسانی عامل تعیین کننده در بازار رقابتی سازمانها به عنوان مزیت رقابتی و اصلی ترین سرمایه سازمان مطرح شده است. امروزه سازمان‌ها به دنبال استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی خود هستند در واقع این استفاده حداکثری به معنای آن است که سرمایه انسانی در سازمان مشارکت کامل داشته باشد و بتواند با عملکرد فردی خود و نظرات خود، مشکلات و مسائلی که سازمان‌ها را درگیر خود کرده است، حل نمایند(سلاجقه و هنرآموز،1389). در واقع توسعه نیروی کار دانشی منجر به آن شده است که مدیران سازمان‌ها علاقمند به استفاده از سیستم‌ها و سبک‌های مشارکتی در سازمان‌های امروزی شوند(ماندورا،2008). از طرفی کيفيت زندگي کاري (Quality of Work Life=QWL) نوع نگرش افراد نسبت به شغل خود را نشان می‌دهد. يعني اين که تا چه ميزان اعتماد متقابل، توجه، قدرشناسي، کار جالب و فرصت‌‌هاي مناسب براي سرمايه‌گذاري (مادّي و معنوي) در محيط کار، توسط مديران براي کارکنان فراهم شده است. به دليل عدم شناخت مديران سازمان از کيفيت زندگي کاري، اين مقوله، تناسب و اندازه‌هاي واقعي خود را در سازمان‌ها از دست داده است. کيفيت زندگي کاري يا کيفيت نظام کار يکي از جالب‌ترين روش‌هاي ايجاد انگيزش و راهگشاي مهم در طراحي و غني سازي شغل کارکنان است که ريشه در نگرش کارکنان و مديران به مقوله انگيزش دارد. هنگامی که سازمانی به کارکنان خود اجازه نظر و بحث نمی‌دهد یا بحث و نظرات کارکنان برای آن فاقد ارزش باشد، نمی‌توان این انتظار را داشت که نیروی انسانی در جهت رفع نیازهای مشتریان خود قدم بردارد. کارکنان سازمان باید احساس کنند مشارکت در کار موجب بهبود کیفیت زندگی کاری آنها می‌شود، اگر قدردانی مناسب و به هنگام در مقابل مشارکت فعالانه در سازمان صورت گیرد و کارکنان احساس کنند در تصمیم‌گیری‌های سازمان می‌توانند نقش مهمی داشته باشند، به‌طور یقین کمیت و کیفیت مشارکت آنها بهبود قابل‌توجهی خواهد داشت. پس می‌توان مسئله اصلی این پژوهش را این دانست که استقرار نظام پیشنهادها به معنی بهبود مشارکت کارکنان و انگیزه کارکنان خواهد بود و در صورتی که این سیستم در سازمان‌های امروزی و بالاخص سازمان‌های مالی تأمین نگردد، نمی‌توان انتظار داشت که نیروی انسانی برای تأمین نیازهای مشتریان و سازمان از خود اقدامی نشان دهد؛ که این عامل می‌تواند در ارائه خدمات و نحوه عملکرد بانک ملی تأثیرگذار باشد. در انتها با این سئوال رو به رو هستیم که آیا استقرار نظام پیشنهادها و مدیریت مشارکتی بر کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی تأثیرگذار است؟

متن کامل مقاله را از اینجا دانلود فرمایید.

پ.ن: این مقاله در دوازدهمین همایش و ششمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها ارائه شده است.

9 رفتار ناپسند مدیران که باعث استعفای کارمندان خوب می شود

حتما شما نیز شنیده اید که مدیری از استعفای یکی از کارمندان خوب گلایه دارد و این مساله باعث شگفتی تان شده است؛ ولی باید به آنها نیز حق داد که این چنین شاکی باشند، زیرا رفتن افراد خوب از شرکت پدیده ای مخرّب و پرهزینه است.اغلب مدیران، مشکلات گردش مالی شرکتشان را به گردن زمین و آسمان می اندازند در حالی که عامل اصلی در بروز این مسئله را فراموش می کنند؛ اینکه همواره افراد مدیران خود را ترک می کنند نه شغلشان را!
قسمت تلخ ماجرا این است که به راحتی می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. همه آنچه که مدیران باید برای حفظ نیروهای متعهد و کارآزموده خود داشته باشند، پیدا کردن دیدگاهی جدید و تلاش و همتی مضاعف برای حمایت از آنان است. امروز شما را با 9 رفتار نامطلوب آشنا خواهیم کرد که مدیران انجام داده و باعث استعفای کارمندان شایسته شان می شوند.

ادامه نوشته

کارمزد بانکی و چالش های فرارو

با توجه به چالش‌هاي به‌وجود آمده در سيستم بانكي كشور در جهت كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي و تمركز بيش از اندازه بانك‌هاي كشور بر درآمد حاصل از سود تسهيلات، لزوم توجه به منابع درآمدي جديد در راستاي تامين حاشيه سود مناسب، جنبه جدي‌تري پيدا کرده است. يكي از اين حوزه‌هاي جديد درآمدي، شمول كارمزد بر خدمات بانكي بيشتر و نيز بازنگري در نرخ‌هاي موجود است.

ادامه نوشته

کارمزدمحوری در راستای مشتری‌مداری

دکتر احمد شفیع‌زاده، مدیرعامل بانک دی، در یادداشتی که در روزنامه دینای اقتصاد منتشر شد به بررسی نقش کارمزد در فعالیت‌های بانک‌ها با عنوان "کارمزدمحوری در راستای مشتری‌مداری" پرداخته است.

ادامه نوشته

نتایج سي و ششمین مرحله قرعه كشي جوايز حساب هاي قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران

به منظور مشاهده نتیجه قرعه کشی لطفا شماره حساب خود را اینجا وارد نمایید.

بانک ملی ایران